reviews

ECCLESIA


 

 

 

 

Review (excerpt) by
Stephan Schelle
(www.musikzirkus-magazin.de)

Die CDR hätte aus meiner Sicht eine Veröffentlichung auf einem Majorlabel verdient gehabt, denn qualitativ steht sie in keinem Unterschied zur Musik von Schiller oder Enigma, deren Stilistiken zwischendurch aufblitzen.

Review (excerpt) by
Sylvain (A.K.A. Phaedream) Lupari
(synthsequences.blogspot.co.at)

“The wide range of rhythms we find in Ecclesia is largely dominated by vibes a la ERA and Enigma, but also by these obsessing melodies which are Stan Dart’s signature”

Review (excerpt) by Will Lücken
(will.alpendeich.de)

Was würde passieren, wenn man das hochgelobte „DOM“-Album von Blank & Jones irgendwie fortsetzen würde? Der Österreicher Stan Dart hat’s getan und das Resultat ist ein Doppelalbum mit dem Titel „Ecclesia“. Anstelle des Kölner Doms ist hier der Grazer Dom Schauplatz für die sakrale Klangwelt. Doch damit nicht genug, Stan Dart fügt einen Hauch von Enigma-Atmosphäre hinzu. Die Messlatte ist hoch gelegt – das Ergebnis ist grandios!

 

 HOMETOWN MEMORIES


 

 

 

 

Review (excerpt) by
Stephan Schelle
(www.musikzirkus-magazin.de)

Mit „Hometown Memories“ hat der Österreicher Richard Hasiba aka Stan Dart ein sehr schönes musikalisches Statement über seine Heimatstadt abgegeben. Während die erste CD vornehmlich symphonische Stücke enthält und folgerichtig mit „Soundtrack Side“ betitelt ist, zeigt sich die zweite CD von der rhythmischen und teils tanzbaren Seite. Ein sehr schönes, abwechslungsreiches Album voller herrlicher Melodien.

Review (excerpt) by Will Lücken
(will.alpendeich.de)

„Man erkennt immer wieder,
dass Stan Dart ein Faible für erstklassige Chilloutmusic hat.“
Full german review can be read here

 

ACCELERATOR
(Collaboration with Alien Nature)


 

 

 

 

Review (excerpt) by
Sylvain (A.K.A. Phaedream) Lupari
(synthsequences.blogspot.co.at)

Accelerator” is a striking album of EM which plays constantly between the borders of the New Berlin School model and the IDM (or EMD according to) where the electronic and symphonic rock of Alien Nature lives without shade in the Electronica approach of Stan Dart. It’s great EM!

 

TALES FROM THE SOLAR SYSTEM
(feat. Ewald Pfleger & Mark Dorricott)


 

 

 

 

Review (excerpt) by Will Lücken
(will.alpendeich.de)

„Sein neuestes Werk ist ein packender Space-Trip vom Zentrum unseres Solarsystems, nämlich der Sonne, zu den inneren und den äußeren Planeten. Noch nie habe ich solch eine pulsierende Dynamik in einem originären Spacetrack gehört – Weltklasse!“
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THE NEON CITY CHRONICLES
(Collaboration with Andreas Schwietzke)


 

 

 

 

Review (excerpt) by Will Lücken
(will.alpendeich.de
)

„Ein atemberaubender, analoger Sound, der sich von diversen Einflüssen aus Industrial bis Gothic, Trance bis Ambient nährt und dennoch zeitlos wirkt.“ Full german review can be read here

Review by Tobias Fischer (www.beat.de)

In the mid-nineties was a break in electronic music history. The seventies and eighties were coined by artists and bands that followed the area of the rock and improvisation tradition. They highly valued melodic elements and served a meditative hearing experience. With the rise of intelligent dance floor music that importance decreased and producers in the area of hip-hop and electro eventually took over.  They converted clubs into temples of innovative approaches. We owe to this generation change many fabulous albums as well as a fascinating broadening of the sound palette.  Nonetheless, at the same time something was lost – the narrative magic of songs which are structured as classic symphonies. In the album ‘The Neon City Chronicles’ these two strings of electronic music are again united. Dance-references form in Richard Hasiba’s sixth album the rhythmical base for up to fifteen minute long compositions in which absorbing synthie-patterns are driven by piano chords. Drum loops meet classic instruments and sweet motives unite with pulsing sequences. Naturally, these sound gimmicks are subliminally interwoven into dense structures; recordings from passing by cars become a dominant element. But, neither these fine details nor the wondrously skilful unison of different styles and music eras create the magic of ‘The Neon City Chronicles’. In fact, the dazzling waves of suspense which make the great Russian story-tellers look pale dominate the action. This time Hasiba might have gone deeper than ever before as these fantastic spaces offered to him the opportunity to handle his father’s sudden and shocking death. However, you will never leave the Neon City in tears but with a smile on your lips.

The Neon City Chronicles-Review

 

 

PICTURES AT AN EXHIBITION
(Collaboration with Andreas Schwietzke)


 

 

 

 

Review (excerpt) by Will Lücken
(will.alpendeich.de
)

„Ein neuer Stern leuchtet am Electronic-Himmel. Seine schimmernden Strahlen kollidieren mit dem grellen Feuerlicht aus Underworld.“
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Review (excerpt) by Stefan Schelle (www.musikzirkus-magazin.de)

„Eine Mixtur aus „Eindhovener Schule“ und Soundtrackmusik mit herrlich tranceartigen Beats … Die Musik auf den beiden Alben ist mitreißend und geht gut ins Ohr. Er schafft es dabei bekannte Muster mit frischen neuen Elementen zu verknüpfen.“
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ORBITAL FLIGHT


 

 

 

 

Review (excerpt) by Stefan Schelle (www.musikzirkus-magazin.de)

„Auch „Orbital Flight“ ist ein wirklich gelungenes Elektronikalbum des Österreichers Richard Hasiba aka Stan Dart. Damit hat er in 2014 drei wirklich gute Alben veröffentlicht. Die CD ist sehr empfehlenswert.“
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EVENTS
(Collaboration with Mark Dorricott)


 

 

 

 

Review by Tobias Fischer (www.beat.de)

Events_BEAT_Review

 

 

 

 

Review (excerpt) by
Sylvain (A.K.A. Phaedream) Lupari
(synthsequences.blogspot.co.at)

“Following Midnight, Events is an album where the Chill Out and the ambient Dub spread its melancholic movie approaches in the fragrances of a synth-pop or a dance music of the 80’s”

 

MIDNIGHT
(Collaboration with Mark Dorricott)


 

 

 

 

Review by Tobias Fischer (www.beat.de)

Midnight_BEAT_Review

 

 

 

 

Review (excerpt) by
Sylvain (A.K.A. Phaedream) Lupari
(synthsequences.blogspot.co.at)

“Great moods and great beats, this Midnight is quite a surprise which mixes splendidly ambiences for film which aims to be like a sort of suite of Blade Runner and of Vangelis‘ music”

 

Articles in the newspaper „Der Grazer“
written by Vojo Radkovic (www.grazer.at)


StanDart_DerGrazer